دلایل شروع یوگا

0

دلایل  شروع یوگا

آیا برای شروع تمرینات یوگا به انگیزه احتیاج دارید؟

ورزش یوگا چیست,ورزش یوگا صورت,ورزش یوگا برای چاقی صورت,دلایل شروع یوگا

آیا به شروع کردن یوگا فکر می‌کنید؟ براساس یک نظر سنجی در سال ۲۰۱۲ از طرف انجمن سازندگان محصولات ورزشی، بیشتر از ۲۲ میلیون نفر از افراد بالای ۶ سال در ایالات متحده به دلایل کاملا درست و واضحی، یوگا تمرین می‌کنند.

 ۵ دلیل برای شروع یوگا

پاداش‌های جسمی و روحی یوگا، واقعا ارزشش را دارد: آرامش، خواب بهتر، افزایش تمرکز و خیلی چیزهای دیگر. اگر برای شروع تمرینات یوگا، به کمی تشویق و انگیزه نیاز دارید، ۱۳ دلیل زیر را بخوانید:

۱. یوگا، آشفتگی ذهنی را برطرف می‌کند

در دنیای پر شتاب امروزی، فکر و ذهن شما ممکن است دائما در حال پریدن باشد، فکر کردن درباره آنچه که قبلا اتفاق افتاده، چیزی که در حال حاضر در جریان است و آنچه که در آینده باید انجام دهید. یوگا می‌تواند به شما کمک کند که در زمان حال باقی بمانید و ذهنتان را پاک و سبک کند.

جسیکا ری، مربی یوگا در بوستون می‌گوید: چیزهای مختلف می‌توانند باعث استرس شوند، زیرا ما آنها را نگه می‌داریم و به آنها اجازه می‌دهیم که در ذهن ما، داستان و ماجرا بسازند، که این کار، وقت با ارزش ما را می‌گیرد. او احساس می‌کند که تمرین یوگا، به برطرف کردن تمام این چیزها کمک می‌کند.

ورزش یوگا چیست,ورزش یوگا صورت,ورزش یوگا برای چاقی صورت,

۲. یوگا، خلق و خوی شما را بهتر می‌کند

اگر احساس افسردگی می‌کنید، یوگا می‌تواند یک انرژی دهنده‌ی طبیعی باشد. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۱ در دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه بوستون نشان داد که یوگا، خلق و خو را بهتر کرده و در طی یک دوره‌ی ۱۲ هفته‌ای، اضطراب ۱۹ یوگی (کسی که در یوگا مهارت دارد) را کاهش داده است.

این مسئله به میزان اسید گاما آمینو بیوتیریک (GABA) در مغز نسبت داده می‌شود که وقتی یوگا تمرین می‌کنید، افزایش می‌یابد. مطالعات دیگر ارتباطی بین سطح پایین گابا و افسردگی پیدا کرده‌اند. بنابراین حصیر یوگا را بیرون بیاورید و سلامتی و شادی‌تان را افزایش دهید.

۳. یوگا، یک تمرین کراس موثر است

یوگا، بسیاری از ورزش‌ها و فعالیت‌های تناسب اندام را که شامل کشش نیستند یا به تمرینات تعادلی تاکیدی ندارند کامل می‌کند، مانند گلف یا بیسبال. لائورا بورخارت، مربی یوگا و موسس Yoga Reach International در سانفرانسیسکو می‌گوید: بسیاری از تیم‌های ورزشی حرفه‌ای، در حال حاضر یوگا را در بخشی ازتمریناتشان جای داده‌اند.

اینکار به آنها در فعالیت‌های ورزشی که به تعادل، تمرکز و استقامت نیاز دارد کمک می‌کند. اگر شما در حال حاضر به تناسب اندامتان اهمیت می‌دهید، یا یک دونده، دوچرخه سوار، بازیکن تنیس یا وزنه بردار هستید، سعی کنید جوانب مثبت آن را در نظر بگیرید و تمرینات یوگا را به آن اضافه کنید.

۴. یوگا به خواب شما کمک می‌کند

اگر شب‌ها در تخت، غلت می‌زنید و خوابتان نمی‌برد، شاید یوگا به شما کمک کند که خواب عمیق‌تری داشته باشید. مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۴ که در مجله «فیزیولوژی روانی کاربردی» منتشر شد، نشان داد که یوگا، میزان هوشیاری را که به بی‌خوابی کمک می‌کند، کاهش می‌دهد.

شرکت کنندگان در میان پیشرفت‌های دیگر، بازده خواب بهتر، خواب طولانی‌تر و بیداری کمتری را در طول شب گزارش دادند. پس چند تمرین یوگا به برنامه‌ی روزانه‌تان اضافه کنید تا شب‌ها راحت تر بخوابید.

۵. یوگا، ورزشی است که هر کسی می‌تواند انجام دهد

یوگا، در دسترس اغلب افراد است. یوگا فعالیتی است که به شما امکان می‌دهد با سرعت مناسب خودتان، ورزش کنید و هر چقدر دوست دارید به خودتان فشار بیاورید. اکثر وضعیت‌های یوگا، انواع مختلفی دارند، از پایه (ساده) تا پیشرفته و برای طیف گسترده‌ای از آسیب دیدگی‌ها، قابل تغییر و اصلاح هستند.
لائورا می‌گوید: سن، وزن، قدرت یا میزان انعطاف پذیری شما مهم نیست، یوگا برای همه‌ی افراد است. یوگا فعالیتی است که می‌توانید حتی تا زمان پیری، آن را انجام دهید

نظر خود را بیان کنید